Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie
ul. Rynek 14
24-105 Baranów
tel./fax: 81 883-41-54
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik Magdalena Stefaniak
Z-ca Kierownika: Irena Wróbel
Godziny pracy:
Poniedziałki: 8:00 - 16:00
Wtorki - Piątki: 7:00 - 15:00
Biuletyn Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baranowie
Pokój nr 5, 6, 8.
Pracownicy GOPS:
- Szymanek Anna - Główny Księgowy
- Kubajka Halina - Specjalista pracy socjalnej
- Gorzkowska Edyta - Pracownik socjalny
- Wałach Anita - Inspektor ds. świadczeń rodzinnych
- Szymanek Agnieszka - Asystent rodziny
Inspektor Ochrony Danych
Funkcję Inspektora Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baranowie pełni Pani Joanna Marczuk-Domińska, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klauzule dotyczące spełniania obowiązku informacyjnego z Art 13 RODO
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie
Adres: ul. Rynek 14, 24-105 Baranów
Telefon: (81) 883-41-54 - W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
- Dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie
Adres: ul. Rynek 14, 24-105 Baranów
Telefon: (81) 883-41-54 - W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy cywilnoprawnej.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww. rozporządzenia.
- Dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Gmina Baranów korzysta z Rządowego programu „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027”
- Szczegóły
Kwota jaka została przyznana Gminie Baranów w ramach Rządowego programu na 2025 r. to 72 000 zł (siedemdziesiąt dwa tysiące złotych).
Program „Dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024–2027” obejmie pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego lub na ich zlecenie (na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej) realizujących zadania pomocy społecznej, którzy zostali uwzględnieni w statystyce resortowej (MRiPS-06 – Dział 2. Zatrudnienie w systemie pomocy społecznej) w następujących jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej:
- ośrodkach pomocy społecznej;
- powiatowych centrach pomocy rodzinie;
- centrach usług społecznych - w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz. U. poz. 1818);
- domach pomocy społecznej;
- placówkach specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego;
- ośrodkach interwencji kryzysowej;
- ośrodkach wsparcia, w tym:
- ośrodkach wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi (w tym środowiskowych domach samopomocy),
- dziennych domach pomocy,
- domach dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży,
- schroniskach dla osób bezdomnych,
- schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
- klubach samopomocy
Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027
- Szczegóły
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje osoby zainteresowane pomocą w formie paczek żywnościowych w ramach Programu Fundusze Europejskie Pomoc Żywnościowa 2021-2027- Podprogram 2024, że wydawane są skierowania na wyżej wymienioną pomoc.
Z pomocy żywnościowej mogą skorzystać osoby i rodziny będące w trudnej sytuacji życiowej, spełniające kryterium określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej i których dochód nie przekracza 265% kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy społecznej tj:
- w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 2 676,50 zł,
- w przypadku rodziny – 2 180,95 zł na jednego członka rodziny
Osoby chętne do skorzystania z tej formy pomocy, zapraszamy do zgłaszania się pod numerem telefonu: 81 883 41 54 w celu , kwalifikacji do programu oraz skierowania do wydawania żywności.
Wszelkich informacji udzielają pracownicy socjalni w siedzibie Ośrodka lub pod nr telefonu 81 8834 154.
Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością
- Szczegóły
Całkowity koszt programu w 2025 r. wynosi: 208 004, 00 zł
Kwota dofinansowania programu w 2025 r. wynosi: 208 004,00 zł
Gmina Baranów zaczyna realizację resortowego Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, finansowany ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.
W 2025 r. usługami asystencji osobistej planuje się objąć 13 osób, mieszkańców Gminy Baranów, spełniających kryteria określone w „Programie”.
Program skierowany jest do osób z niepełnosprawnościami, mieszkańców Gminy Baranów, zwanych dalej Uczestnikami, wymagających wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są:
1) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Program jest elementem polityki społecznej państwa w zakresie:
1) poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych, w szczególności poprzez umożliwienie im jak najbardziej niezależnego życia;
2) wsparcia osób niepełnosprawnych oraz zapewnienia pomocy adekwatnej do potrzeb;
3) uczestnictwa osób niepełnosprawnych w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, rozrywkowych lub sportowych itp.;
4) dofinansowania jednostek samorządu terytorialnego w ramach realizowanych zadań mających na celu wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych;
5) zwiększenia wsparcia asystenckiego dla niepełnosprawnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, także w innych wymiarach życia i funkcjonowania społecznego.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
1) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4) wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Czytaj więcej o: Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością
Paczka dla Samotnego Seniora
- Szczegóły
GOPS W BARANOWIE ZAPRASZA DO UDZIAŁU W AKCJI
Paczka dla Samotnego Seniora
Zapraszamy wszystkich ludzi dobrej woli do wsparcia osób starszych i samotnych, dla których nadchodzące święta nie zawsze są rodzinne i pełne radości...
JEŻELI ZECHCECIE WSPOMÓC NASZĄ AKCJĘ, PROSIMY O PRZYNOSZENIE DO SIEDZIBY GOPS TAKICH ARTYKUŁÓW JAK: HERBATA, KAWA, SŁODYCZE, SUSZONE OWOCE, KONFITURY ITP. WIĘCEJ INF. POD NUMEREM 81 88 34 154
Bon energetyczny
- Szczegóły
Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym przysługującym jednorazowo gospodarstwu domowemu jednoosobowemu, w którym wysokość przeciętnego dochodu miesięcznego za 2023 r. nie przekraczała kwoty 2500 zł, oraz gospodarstwu domowemu wieloosobowemu, w którym wysokość przeciętnego mieisęcznego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekraczała kwoty 1700 zł.
Dodatkowe informacje:
- W przypadku gdy wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę przekraczała kwoty o których mowa jest wyżej, bon energetyczny przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu energetycznego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód za 2023 r. na osobę.
- W przypadku gdy wniosek o wypłatę bonu energetycznego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, ten bon jest wypłacany osobie w tym gospodarstwie domowym, która złożyła wniosek jako pierwsza.
- Na potrzeby składania wniosków o wypłatę bonu energetycznego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
- Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 300 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
- 400 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 500 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 600 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 600 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
- 800 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 1000 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 1200 zł - gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
- W przypadku gdy wysokość bonu energetycznego ustalona zgodnie z ust. 2 jest niższa niż 20 zł, ten bon nie przysługuje.
- Bon energetyczny za okres od dnia 1 lipca 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. jest wypłacany jednorazowo.
- Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby, która go składa, zwanej dalej "wnioskodawcą", w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się na piśmie w postaci papierowej albo elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Informacja o zmianach w zasadach dotyczących uprawnień do świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego i zasiłku dla opiekuna
- Szczegóły
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, iż od 1 stycznia 2024 roku weszła w życie ustawa o świadczeniu wspierającym, która:
- wprowadziła nowe świadczenie- świadczenie wspierające kierowane bezpośrednio do osoby z niepełnosprawnością w wieku od ukończenia 18. roku życia (postępowanie w sprawie świadczenia wspierającego prowadzi oraz świadczenie to wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych) oraz
- zmiany w zasadach dotyczących uprawnień do świadczenia pielęgnacyjnego i specjalnego zasiłku opiekuńczego.
Świadczenie pielęgnacyjne od 1 stycznia 2024r. przysługuje:
- matce albo ojcu,
- innym osobom, na których zgodnie z przepisami ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy ciąży obowiązek alimentacyjny, a także małżonkom,
- opiekunowi faktycznemu dziecka,
- rodzinie zastępczej, osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektorowi regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo dyrektorowi interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego - jeżeli sprawują opiekę nad osobą w wieku do ukończenia 18. roku życia legitymującą się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Nowa ustawa nie zawiera warunku rezygnacji z zatrudnienia lub pracy zarobkowej.
Opiekun otrzymujący świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach, który będzie sprawował opiekę nad więcej niż jedną osobą w wieku do ukończenia 18. roku życia legitymującą się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności lub znacznym stopniu niepełnosprawności, wysokość jego świadczenia pielęgnacyjnego będzie podwyższona o 100% na drugą i każdą kolejną osobę, nad którą sprawowana jest opieka.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego są przyjmowane w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baranowie.
Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/rodzina/swiadczenie-wspierajace-i-swiadczenie-pielegnacyjne---informacje
Ogłoszenie - nowy okres zasiłkowy 2023/2024
- Szczegóły
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie informuje, że są przyjmowane wnioski na nowy okres zasiłkowy w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Wszelkie informacje będą udzielane na miejscu lub pod nr tel. 81 883-41-54.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl, gdzie znajdują się również druki do pobrania.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie, poszukuje osoby do pracy w charakterze - opiekun osób starszych.
- Szczegóły
Wymagania niezbędne:
- a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
- b) korzystanie z pełni praw publicznych
- c) nieposzlakowana opinia,
- d) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
- e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- g) wysoka kultura osobista
Konsultacje społeczne Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Baranów na lata 2021-2027
- Szczegóły
Ogłoszenie
Wójta Gminy Baranów
z dnia 4 listopada 2020 roku
Wójt Gminy Baranów informuje, że organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) mogą wnosić uwagi i wyrażać opinie do projektów uchwał Rady Gminy Baranów w sprawie:
- przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Baranów na lata 2021-2027
do dnia 18 listopada 2020 r. na druku określonym w załączniku Nr 1 do uchwały Nr XVIII/163/2012 Rady Gminy Baranów z dnia 27 lipca 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2012 roku, poz. 2603).
Wnioski i opinie należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Baranów (24-105 Baranów, ul. Rynek 14), za pomocą faxu pod nr 81 8834041, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pomocą Portalu Partycypacji Społecznej pod adresem https://konsultacje.gminabaranow.pl/ .
Projekty w/w uchwał Rady Gminy Baranów dostępne są w UG Baranów oraz na Portalu Partycypacji Społecznej pod adresem https://konsultacje.gminabaranow.pl/
Dodatkowe informacje udzielane są pod nr tel. 81 8834027.
Wójt Gminy Baranów
(-) Mirosław Roman Grzelak
Strona 1 z 3