Rago Sp. z o.o. informuje, że od dnia 17.02.2025r. do 28.02.2025r. (okres ferii zimowych) kursy autobusów na linii komunikacyjnej: Michów-Baranów-Puławy i Puławy-Baranów-Michów będą wykonywane :

Michów-Baranów-Puławy: 06:40 (w Baranowie ul. Rynek 06:54)

Puławy-Baranów-Michów: 15:10 i 16:20 (w Baranowie 15:38 i 16:48)

Urząd Gminy Baranów informuje, że od lutego bieżącego roku rozpoczyna wymianę umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Aktualizacja umów jest związana z potrzebą dostosowania treści umów do obecnie obowiązujących przepisów.

Nowy wzór umowy zostanie dostarczony przez pracownika Biura Obsługi Komunalnej. Wypełnione i podpisane dokumenty należy dostarczyć osobiście w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Umowy można również aktualizować w Biurze Obsługi Komunalnej w pokoju nr 1. W czasie aktualizacji poproszeni zostaną Państwo o przedstawienie dowodu osobistego. Proces wymiany umów potrwa kilka miesięcy.

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130) oraz art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)

zawiadamia się, że:

 zostały wysłane pisma o uzgodnienie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na: budowie sieci elektroenergetycznej nN w miejscowości Łysa Góra, sytuowanej na działkach o nr ew. 255/1 i 256/1, gm. Baranów oraz został zebrany materiał dowodowy.

 Pisma o uzgodnienie zostały wysłane do:

  1. Starosty Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa;
  2. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Dyrektor Zarządu Zlewni w Zamościu;
  3. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Puławach.

W związku z powyższym zostały wydane następujące postanowienia uzgadniające lokalizację inwestycji celu publicznego przez:

  1. Starostę Puławskiego – Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – postanowienie nr AB.6123.9.2025.ACI z dnia 27.01.2025 r. dokonane na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Uzgodnień dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że zażalenie przysługuje wyłącznie inwestorowi. W przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie - uzgodnienie uważa się za dokonane.

Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. W przypadku odmowy uzgodnienia projektu decyzji przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska zażalenie przysługuje wyłącznie, jeżeli odmowa uzgodnienia dotyczy rezerwatu przyrody lub nastąpiła z uwagi na możliwość znacząco negatywnego oddziaływania na cele ochrony obszaru Natura 2000.

W związku z powyższym uzgodnienia uważa się za dokonane.

 Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi w  Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. nr 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800  do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zawody halowe MDPZarząd Oddziału Gminnego ZOSP RP  w Baranowie
Wójt Gminy Baranów
Zarząd Oddziału Gminnego ZOSP RP  w Żyrzynie
Wójt Gminy Żyrzyn

serdecznie zapraszają na

eliminacje gminne halowych zawodów
sportowo- pożarniczych
Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych
 w kategorii wiekowej  10-16 lat,

które odbędą się 9 lutego 2025 r o godzinie 1000
na hali sportowej w Żyrzynie

pdfOBWIESZCZENIE o kwalifikacji wojskowej w 2025 r.234.28 KB

Wójt Gminy Baranów zawiadamia na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130)  oraz art. 10 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania (Dz. U. z 2024 r., poz. 572),  że na wniosek z dnia 12 listopada 2024 r., PGE Dystrybucja S.A., ul. Garbarska 21A, 20-340 Lublin w imieniu, którego działa Pełnomocnik: Piotr Bujanowicz, ul. Wodna 11G lok. 39, 26-600 Radom

zostało wszczęte postępowanie administracyjne  w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na: budowie sieci elektroenergetycznej nN w miejscowości Łysa Góra, sytuowanej na działkach o nr ew. 255/1 i 256/1, gm. Baranów.

Strony mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, oraz składać wnioski i uwagi  w  Urzędzie Gminy w Baranowie, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów, pok. 14, w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek od godz. 800  do godz. 1600, wtorek - piątek od godz. 700 do godz. 1500 w terminie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego w wypadku zawiadomienia przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

pdfObwieszczenie GK.6733.2.2.2024386.61 KB

Opłatę za umieszczenie w pasie drogowym liniowych urządzeń technicznych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego należy uiszczać bez wezwania w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku, z góry za dany rok (art. 40 ust. 13a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 ze zm.).

Brak terminowej wpłaty skutkować będzie naliczeniem odsetek, wszczęciem procedury windykacyjnej i naliczeniem kosztów upomnienia. W przypadku dalszego zwlekania z płatnościami, kierowanie do Urzędu Skarbowego tytułów wykonawczych tj. wniosków o przymusowe ściąganie należności, co powoduje obciążenie dłużnika wysokimi dodatkowymi kosztami np. koszty komornicze, koszty egzekucyjne naliczane przez Urząd Skarbowy.

W związku z powyższym prosimy o dokonywanie terminowych wpłat, podając w tytule przelewu numer decyzji Wójta Gminy Baranów (IDB.).

OBWIESZCZENIE

Działając na podstawie art. 49a oraz art. 101 § 1 i 3, art. 123-126  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2024 r., poz. 572) w związku z art. 62 ust. 1 zd. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130)

 zawiadamia się,

  dniu 31 grudnia 2024 r. zostało wydane postanowienie o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji dotyczącej budowy biogazowni  rolniczej o mocy do 499 KW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, sytuowanej na terenie obejmującym działki o nr ew. 192/9 i 191/7, z obrębu geodezyjnego Wola Czołnowska, gmina Baranów, rozpatrywanej na wniosek Pana Macieja Fałczyńskiego, zam. Pększyn 17, 55-110 Prusice.

Zgodnie z art. 49  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 20 – zgodnie z art. 49a Kodeks Postępowania Administracyjnego niniejsze obwieszczenie zostało podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na tablicach ogłoszeń:

- Urzędu Gminy Baranow, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów;

- sołectwa Wola Czołnowska,

a także zamieszczono w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baranów.

 

Pouczenie

Z treścią postanowienia Wójta Gminy Baranów z dnia 31 grudnia 2024 r. o zawieszeniu postępowania na „budowę biogazowni  rolniczej o mocy do 499 kW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, sytuowanej na terenie obejmującym działki o nr ew. 192/9 i 191/7 położone w Woli Czołnowskiej, gmina Baranów”, można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Baranów, ul. Rynek 14,   24-105 Baranów, pok. nr 14, nr tel.: 81 8834045 w. 13, w terminie 14 dni od ukazania się niniejszego obwieszczenia.

pdfObwieszczenie GK.6730.10.8.2024500.35 KB

W miejscowości Łukawka biega zabłąkany pies szuka właściciela!!!

Piesek

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baranowie

ogłasza nabór na stanowisko asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baranowie w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2025.

  1. Stanowisko i miejsce pracy: asystent osobisty osoby niepełnosprawnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baranowie.
  2. Warunki zatrudnienia: umowa zlecenie w trakcie realizacji Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2025
  3. Koszt jednej godziny usług asystenta – 50 zł brutto brutto.
  4. Wymagania: Usługi asystenta mogą świadczyć osoby:

 Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem Programu:

  • Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.
  • posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.
  • Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, z 2021 r. poz. 2285 oraz z 2022 r. poz. 853) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  • wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  • wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  • wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  • wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

  • CV- Curriculum Vitae
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych ( Załącznik nr 1 do ogłoszenia)
  • dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta, siostra PCK, lub:
  • dokument potwierdzający co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnej (np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu)

Oświadczenia składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.

Osoby zainteresowane proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” w terminie od dnia 20.12.2024 r. do godziny 15:00 pod adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Rynek 14, 24-105 Baranów