Strona główna
W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia Gminne Centrum Kultury zaprasza do wspólnego wykonywania ozdób świątecznych
- Szczegóły
- Kategoria: Gminne Centrum Kultury
Zamknięcie Biblioteki dla Czytelników od 9 do 29 listopada 2020 roku
- Szczegóły
- Kategoria: Gminna Biblioteka Publiczna
Szanowni Czytelnicy i Sympatycy Biblioteki
W związku ROZPORZĄDZENIEM RADY MINISTRÓW z dnia 6 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
Gminna Biblioteka Publiczna w Baranowie
zostaje zamknięta dla Czytelników
od dnia 9 listopada do dnia 29 listopada 2020 roku.
O ewentualnych zmianach poinformujemy w osobnym komunikacie.
Wypożyczone publikacje zostaną automatycznie prolongowane.
Zachęcamy do korzystania ze zbiorów dostępnych online:
Wolne Lektury, Federacja Bibliotek Cyfrowych, Biblioteka Cyfrowa WBP, Kolekcja Cyfrowa POLONA.
Pracownicy Biblioteki pozostają z Czytelnikami w kontakcie telefonicznym oraz mailowym w godzinach: poniedziałek - piątek: 800 - 1500
Telefon: 81 8834027 w.26
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INFORMACJA WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 7 listopada 2020 r.
- Szczegóły
- Kategoria: KORONAWIRUS
Na podstawie art. 46 ust. 6 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845) informuję, że w dniu 7 listopada br. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1972) wskazujące nowe uregulowania, ograniczenia, obowiązki i nakazy w związku ze stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
W wyżej wymienionym rozporządzeniu zmieniającym wprowadzono między innymi następujące zmiany:
- Korzystanie z hoteli tylko dla podróżujących służbowo oraz korzystanie z hoteli robotniczych
Do dnia 29 listopada 2020 r. prowadzenie usług hotelarskich jest dopuszczalne, z wyłączeniem działalności, o której mowa w § 6 ust.1 pkt 1 i 3 rozporządzenia, wykonywanej na terenie prowadzenia usług hotelarskich, wyłącznie:
- w zakresie działalności hoteli robotniczych lub hoteli dla pracowników sezonowych (ujętej w PKD w podklasie 55.90.Z);
- dla gości: korzystających z tych usług w ramach podróży służbowej, lub podróży wykonywanej w związku z czynnościami służbowymi lub zawodowymi, lub związanymi z wykonywaniem działalności gospodarczej; będących zawodnikami korzystającymi z tych usług w czasie zgrupowań i współzawodnictwa sportowego; będących osobami wykonującymi zawód medyczny; będących pacjentami i ich opiekunami, jeżeli konieczność zapewnienia im zakwaterowania wynika z warunków określonych dla danego świadczenia opieki zdrowotnej.
Potwierdzeniem odpowiednio podróży albo zgrupowania i współzawodnictwa sportowego, albo wykonywania zawodu medycznego, albo konieczności zapewnienia zakwaterowania wynikającego z warunków określonych dla danego świadczenia opieki zdrowotnej jest odpowiednio dokument wystawiony przez pracodawcę albo polski związek sportowy, albo podmiot wykonujący działalność leczniczą, albo pisemne oświadczenie gościa.
- Zamknięcie placówek kultury - kina, muzea, teatry, biblioteki
Do dnia 29 listopada 2020 r. prowadzenie przez przedsiębiorców w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców oraz przez inne podmioty działalności twórczej związanej z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki (ujętej w PKD w dziale 90.0) jest dopuszczalne w zakresie organizowanych bez udziału publiczności:
- działań niezbędnych do przygotowania wydarzeń artystycznych, takich jak próby i ćwiczenia;
- nagrań fonograficznych i audiowizualnych;
- wydarzeń transmitowanych za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
Do dnia 29 listopada 2020 r. ustanawia się ograniczenie prowadzenia działalności przez biblioteki publiczne i naukowe, instytucje kultury oraz inne podmioty działające na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach polegające na zakazie:
- udostępniania zbiorów publiczności;
- organizacji wydarzeń z udziałem publiczności
- z wyłączeniem działań prowadzonych za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Powyższy zakaz nie dotyczy:
1) udostępniania zbiorów, które znajdują się na wolnym powietrzu, z wyjątkiem wnętrz obiektów kubaturowych, które mają być zamknięte dla zwiedzających;
2) zwiedzania lasów, parków i ogrodów zabytkowych należących do instytucji kultury oraz innych ww. podmiotów. Do dnia 29 listopada 2020 r. ustanawia się zakaz prowadzenia przez przedsiębiorców oraz przez inne podmioty działalności z wiązanej z projekcją filmów lub nagrań wideo w kinach, na otwartym powietrzu lub w pozostałych miejscach oraz działalności klubów filmowych (ujętej w PKD w podklasie 59.14.Z), z wyjątkiem działalności, która może być realizowana przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Zamknięcie sklepów w galeriach handlowych
Do dnia 29 listopada 2020 r. w obiektach handlowych lub usługowych, w tym parkach handlowych, o powierzchni sprzedaży lub świadczenia usług powyżej 2 000 m2 ustanawia się zakaz:
- handlu detalicznego właścicielom lub najemcom powierzchni handlowej, z wyłączeniem takiego, którego przeważająca działalność polega na sprzedaży: żywności; produktów kosmetycznych innych niż przeznaczone do perfumowania lub upiększania; artykułów toaletowych; środków czystości; produktów leczniczych (w tym przez apteki lub punkty apteczne); wyrobów medycznych; środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego; gazet lub książek; artykułów budowlanych lub artykułów remontowych; artykułów dla zwierząt domowych; usług telekomunikacyjnych; części i akcesoriów do pojazdów samochodowych lub motocykli; paliw;
- prowadzenia działalności usługowej właścicielom lub najemcom powierzchni usługowej, z wyłączeniem takiej, której przeważająca działalność polega na świadczeniu usług: związanych z fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi (ujętej w PKD w podklasie 96.02.Z); optycznych; medycznych; bankowych; pocztowych, logistycznych oraz polegających na wydawaniu i odbieraniu przesyłek; ubezpieczeniowych; naprawy pojazdów samochodowych lub motocykli oraz naprawy lub wymiany opon i dętek; myjni samochodowych; ślusarskich; szewskich; krawieckich; pralniczych; gastronomicznych polegających wyłącznie na przygotowywaniu i podawaniu żywności na wynos lub na przygotowywaniu i dostarczaniu żywności;
- prowadzenia handlu detalicznego lub działalności usługowej na wyspach handlowych.
- Handel w sklepach
W obiektach i placówkach, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia, oraz świadczących usługi pocztowe może przebywać jednocześnie nie więcej niż:
- 1 osoba na 10 m2 - w przypadku obiektów i placówek o powierzchni przeznaczonej w celu sprzedaży lub świadczenia usług nie większej niż 100 m2,
- 1 osoba na 15 m2 - w przypadku obiektów i placówek o powierzchni przeznaczonej w celu sprzedaży lub świadczenia usług większej niż 100 m2.
- Kościoły i związki wyznaniowe
Zgromadzenia organizowane w ramach działalności kościołów i innych związków wyznaniowych mogą się odbywać, pod warunkiem że w przypadku gdy zgromadzenie odbywa się w budynkach i innych obiektach kultu religijnego, znajduje się w nich, przy zachowaniu odległości nie mniejszej niż 1,5 m, nie więcej uczestników niż:
- 1 osoba na 15 m2 powierzchni - do dnia 29 listopada 2020 r.,
- 1 osoba na 7 m2 powierzchni - od dnia 30 listopada 2020 r.
- oprócz osób sprawujących kult religijny lub osób dokonujących pochowania, lub osób zatrudnionych przez zakład lub dom pogrzebowy w przypadku pogrzebu, oraz że uczestnicy realizują obowiązek zakrywania ust i nosa, z wyłączeniem osób sprawujących kult religijny.
Pozostałe przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758, 1797, 1829, 1871, 1917 i 1931) pozostają bez zmian i są obowiązujące.
WOJEWODA LUBELSKI
/-/
Lech Sprawka
Komunikat KRUS Puławy
- Szczegóły
- Kategoria: Rolnictwo
Szanowni Państwo,
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że z uwagi na aktualną sytuację epidemiczną, w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, ograniczona została liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w Placówce Terenowej KRUS w Puławach. W Placówce Terenowej KRUS może przebywać na raz jedna osoba na jedno stanowisko obsługi[i].
W miarę możliwości prosimy o kontakt z jednostką poprzez:
- portal eKRUS.gov.pl,
- wrzutnię na dokumenty,
- profil zaufany e-PUAP,
- telefon nr (81) 889-04-19,
- pocztę elektroniczną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W sprawach wymagających bezpośredniego kontaktu uprzejmie prosimy o wcześniejsze umówienie terminu i godziny wizyty.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość.
KRUS Puławy
[i] Ograniczenie nie dotyczy: dziecka do ukończenia 13. roku życia, osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie, osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie, osoby wymagającej pomocy tłumacza, innych sytuacji prawnie dopuszczalnych.
Kursy MZK jak w dni powszednie ferie i wakacje.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
W związku z przejściem na nauczanie w trybie zdalnym wszystkich placówek oświatowych – Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. informuje, że od dnia 9 listopada 2020 roku (poniedziałek) do dnia 29 listopada 2020 roku (niedziela), autobusy komunikacji miejskiej będą kursowały wg. rozkładu jazdy dla dni POWSZEDNI FERIE I WAKACJE.
MZK – Puławy Sp. z o.o.
OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE OPŁAT ZA OBIADY
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
W związku z zawieszeniem zajęć w szkole do 29 listopada 2020r. Prosimy o wpłaty za obiady za miesiąc listopad
wyłącznie w wysokości kwoty 20,50 zł.
Osoby, których dzieci były nieobecne w poprzednim miesiącu przed dokonaniem wpłaty muszą uzgodnić wysokość wpłaty z kierownikiem stołówki pod numerem telefonu 81 883 40 09.
Rodzice uczniów klas IV-VIII, którzy uczęszczali na obiady proszeni są
o pobranie wniosku o zwrot nadpłaty
za odwołane zajęcia od 26 października.
DYREKTOR
PIOTR WIĄCEK
Ogłoszenie - nauka zdalna
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
DYREKCJA ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO W BARANOWIE
INFORMUJE, ŻE UCZNIOWIE KLAS I – III
OD DNIA 09.11.2020r. DO DNIA 29.11.2020r.
PRZECHODZĄ NA NAUKĘ ZDALNĄ.
LEKCJE BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ NA PLATFORMIE OFFICE 365 W APLIKACJI MICROSOFT TEAMS WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCEGO PLANU ZAJĘĆ.
UCZNIOWIE KLAS IV-VIII KONTYNUUJĄ ZDALNE NAUCZANIE DO DNIA 29.11.2020r.
DYREKTOR
PIOTR WIĄCEK
Konsultacje społeczne Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Baranów na lata 2021-2027
- Szczegóły
- Kategoria: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Ogłoszenie
Wójta Gminy Baranów
z dnia 4 listopada 2020 roku
Wójt Gminy Baranów informuje, że organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) mogą wnosić uwagi i wyrażać opinie do projektów uchwał Rady Gminy Baranów w sprawie:
- przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Baranów na lata 2021-2027
do dnia 18 listopada 2020 r. na druku określonym w załączniku Nr 1 do uchwały Nr XVIII/163/2012 Rady Gminy Baranów z dnia 27 lipca 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2012 roku, poz. 2603).
Wnioski i opinie należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Baranów (24-105 Baranów, ul. Rynek 14), za pomocą faxu pod nr 81 8834041, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pomocą Portalu Partycypacji Społecznej pod adresem https://konsultacje.gminabaranow.pl/ .
Projekty w/w uchwał Rady Gminy Baranów dostępne są w UG Baranów oraz na Portalu Partycypacji Społecznej pod adresem https://konsultacje.gminabaranow.pl/
Dodatkowe informacje udzielane są pod nr tel. 81 8834027.
Wójt Gminy Baranów
(-) Mirosław Roman Grzelak
Pomoc dla posiadaczy chryzantem
- Szczegóły
- Kategoria: Rolnictwo
Do dnia 06.11.2020 r. posiadacze chryzantem w pełnej fazie dojrzałości przeznaczonych do sprzedaży, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku spowodowanymi epidemią COVID-19, mogą składać do biur powiatowych ARiMR wnioski o przyznanie pomocy finansowej.
Pomoc przysługuje posiadaczom:
- co najmniej 50 chryzantem doniczkowych w fazie pełnej dojrzałości,
- co najmniej 200 sztuk chryzantem ciętych w fazie pełnej dojrzałości.
Chryzantemy muszą być przeznaczone do sprzedaży na dzień złożenia wniosku.
Co należy zrobić
– wypełnić wniosek pobrany ze strony
– do 6 listopada 2020 r. złożyć wniosek w biurze powiatowym ARiMR właściwym ze względu na miejsce przechowywania zgłoszonych chryzantem. Jeśli o pomoc ubiega się posiadacz chryzantem prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą, musi wraz z wnioskiem złożyć również oświadczenia i zaświadczenia dotyczące pomocy de minimis;
– przekazać bezpłatnie chryzantemy:
- organizacjom pozarządowym,
- jednostkom samorządu terytorialnego,
- innym instytucjom publicznym,
które zgłoszą w ARiMR zamiar odbioru tych chryzantem, uzyskując pisemne lub elektroniczne potwierdzenie odbioru tych kwiatów;
– chryzantemy nieodebrane do 16 listopada 2020 r. należy niezwłocznie przekazać firmie zajmującej się zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów lub podmiotowi wskazanemu przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa uzyskując pisemne lub elektroniczne potwierdzenie odbioru tych kwiatów;
– złożyć do 30 listopada 2020 r. do biura powiatowego ARiMR potwierdzenie odbioru chryzantem przekazanych organizacjom pozarządowym, jednostkom samorządu terytorialnego lub innym instytucjom publicznym, a także potwierdzenie odbioru chryzantem przekazanych jako bioodpady.
Wypłata pomocy nastąpi do 31 grudnia 2020 r.
Więcej informacji na stronie https://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/pomoc-dla-posiadaczy-chryzantem-najwazniejsze-informacje.html
Akademia Biznesu sp. k., realizuje projekt pn. „Kompetencje dla Branży Turystycznej i sektora żywności wysokiej jakości”
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Informujemy, iż MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu sp. k., realizuje projekt pn. „Kompetencje dla Branży Turystycznej i sektora żywności wysokiej jakości” – zadania Anty-Covid. Jest on współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach II osi priorytetowej „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 2.21 „Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych przedsiębiorstw”.
Projekt jest skierowany do mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw z sektora ŻYWNOŚCI WYSOKIEJ JAKOŚCI (PKD. C. 10) z siedzibą na terenie całej Polski.
Proces rekrutacji trwa do 31.12.2020 r. Wsparcie będzie realizowane do 31 marca 2021 r.
Celem projektu jest podniesienie do końca marca 2021 r., zgodnie z potrzebami przedsiębiorców, kompetencji w zakresie Rekomendacji Nadzwyczajnych Sektorowej Rady ds. kompetencji sektor żywności wysokiej jakości, mających na celu zapobieganie negatywnym skutkom pandemii w następujących obszarach tematycznych:
- Dobre Praktyki Higieniczne GHP i HACCP w warunkach pandemii;
- Organizacja sprzedaży i promocji w warunkach pandemii;
- Zaopatrzenie surowcowe zakładu produkcyjnego w warunkach pandemii;
- Magazynowanie i transport żywności i w warunkach pandemii;
- Zarządzanie kryzysowe w przypadku wystąpienia zakażenia w zakładzie.
Rekomendowanymi formami wsparcia są SZKOLENIA.
Szczegółowe informacje na temat Projektu znajdują się na stronie internetowej: http://kompetencjedlaturystyki.pl/ (zakładka SEKTOR ŻYWNOŚCI).
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Biurem Projektu:
MDDP spółka akcyjna Akademia Biznesu Sp. k.
Al. Jana Pawła II 25
00-854 Warszawa
Tel. 789 446 760, 22 208 23 73
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona 59 z 86